Înregistrarea reprezentanței în Republica Moldova
Conform legislației Republicii Moldova, întreprinderile străine cât și autohtone, asociaţiile lor şi organizaţiile internaţionale au dreptul să înregistreze filiale și reprezentanțe pe teritoriul țării noastre, fără drept de persoană juridică.
Documentele necesare pentru înregistrarea filialelor și a reprezentanţelor întreprinderilor autohtone sunt:
- cererea
de înregistrare;
- decizia
nerezidentului;
- regulamentul
reprezentanţei în două exemplare (va conține: denumirea, forma juridică de
organizare, sediul, genurile de activitate, numele/prenumele persoanei cu
funcție de răspundere);
- avizul
Băncii Naționale a Moldovei (în cazul înregistrării reprezentanțelor instituţiilor
financiare);
- avizul
Comisiei Naționale a Pieței Financiare (în cazul înregistrării reprezentanțelor
asociaţiilor de economii şi împrumut).
- cererea
de înregistrare;
- decizia
nerezidentului;
- regulamentul
reprezentanţei în două exemplare (va conține: denumirea, forma juridică de
organizare, sediul, genurile de activitate, numele/prenumele persoanei cu
funcție de răspundere);
- copia
actului de constituire a persoanei juridice străine, tradus în limba de
stat, legalizată notarial;
- situația
financiară a persoanei juridice străine potrivit ultimei perioade de
raportare.